2018 yılında kurulan ve Berlin merkezli uzaktan kumandalı araç teknolojisi geliştiren Vay, San Francisco ve Şanghay’daki robot taksilerden farklı bir hizmet sunuyor. Şirketin sistemiyle uzaktan sürücüler, müşteriye bir araba "teslim ediyor" ve müşteri aracı kendisi kullanıyor; park etme işlemini ise uzaktan sürücü üstleniyor.
AMAÇ ÖZEL ARAÇ SAHİPLİĞİNİ AZALTMAK
Vay CEO’su ve kurucu ortağı Thomas von der Ohe, hizmetin amacını şöyle özetliyor:
"Amaç, insanları başka bir araba almak zorunda olmadıklarına -veya hiç almak zorunda olmadıklarına- ikna ederek özel araç sahipliğini gereksiz kılmak ve şehirleri daha sürdürülebilir hale getirmek."
Kiralama ücreti dakika başına alınıyor. Von der Ohe, hizmetin Las Vegas’ta test edildiğini ve Almanya’daki yetkililerle güvenlik ve teknik koşullar konusunda bir anlaşmaya varıldığını belirtiyor.
GELECEĞİN İŞİ
Şirketin en büyük varlığı ve gideri, Uber, taksi hizmetleri ve kamyonculuktan gelen şoförler. Ohe, şunları söylüyor:
"İnsanlar bunu geleceğin işi olarak görüyor. Tuvalet ve öğle yemeği molaları var, tek başlarına değil, bir ekip halinde çalışıyorlar."
Şoförlerin yolculuk başına değil, saat başına ücret aldığını da ekliyor.
SÜRÜCÜLERİN EĞİTİMİ
Polonyalı sürücü Bartek Sztendel, uzun mesafe sürücüsü olmaya hak kazanmadan önce birkaç haftalık eğitimde yüzlerce kilometre yol kat etti. Oyun deneyimi olanların gerekli becerileri daha hızlı edinebileceğini söylüyor. Guardian’ın aktardığına göre Sztendel, Need for Speed gibi oyunları oynamaktan keyif alsa da, bu iş için sakinlik ve sorumluluğun daha önemli olduğunu vurguluyor.