Gayrimenkul alım satımında dolandırıcılık ve kayıt dışılığı önlemek amacıyla hayata geçirilmesi planlanan “Güvenli Ödeme Sistemi” için zorunlu kullanım tarihi ertelendi.

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, sistemin başlangıçta 1 Temmuz 2026 olarak belirlenen yürürlük tarihi, teknik altyapı ve entegrasyon çalışmalarının tamamlanabilmesi amacıyla 1 Ekim 2026 tarihine alındı.

Yeni sistem yürürlüğe girdiğinde, konut, arsa ve iş yeri satışlarında ödeme işlemleri banka havalesi, EFT veya nakit yerine Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilecek. Böylece tapu devri ile ödeme eş zamanlı yapılacak ve hem alıcı hem de satıcı güvence altına alınacak.

Bakanlık, erteleme kararının mağduriyet yaşanmaması ve sistemin sorunsuz şekilde devreye alınması için alındığını belirtti. Ayrıca Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile yürütülen teknik çalışmaların devam ettiği ifade edildi.