Milyonlarca SSK ve Bağ-Kur emeklisinin Ocak 2027'de alacağı maaş zammı için ilk üç aylık enflasyon verisi belli oldu. Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) eylül ayı enflasyon rakamlarını açıklamasıyla birlikte, emeklilerin yılın ikinci yarısındaki altı aylık zam hesabının ilk yarısı tamamlandı.
SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin maaş artışında, altı aylık enflasyon oranı belirleyici oluyor. Temmuz, ağustos ve eylül aylarına ilişkin verilerin açıklanmasıyla birlikte Ocak 2027 zammı için üç aylık oran yüzde 5,56 olarak hesaplandı.
TEMMUZ, AĞUSTOS VE EYLÜL ENFLASYONU BELLİ OLDU
2026 yılının ikinci yarısında açıklanan aylık enflasyon oranları şöyle gerçekleşti:
-Temmuz 2026: Yüzde 1,78
-Ağustos 2026: Yüzde 1,84
-Eylül 2026: Yüzde 1,84
Ağustos ayında yıllık enflasyon yüzde 31,51 olurken, eylülde yüzde 29,73'e geriledi.
Bu verilerle birlikte SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin Ocak 2027 maaş zammı açısından ilk üç aylık dönem tamamlanmış oldu.
ÜÇ AYLIK ZAM ORANI YÜZDE 5,56
TÜİK'in eylül ayı enflasyon verisini açıklamasıyla SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin Ocak 2027 zammı için şu ana kadar oluşan üç aylık oran yüzde 5,56 oldu.
Ancak bu oran, emeklilerin ocak ayında alacağı kesin zam oranı anlamına gelmiyor. Nihai zam oranının belirlenebilmesi için ekim, kasım ve aralık aylarına ilişkin enflasyon verilerinin de açıklanması gerekiyor.

OCAK 2027 ZAMMI İÇİN SON ÜÇ AY BEKLENECEK
Emeklilerin Ocak 2027 maaş artışında yılın ikinci yarısındaki toplam altı aylık enflasyon dikkate alınacak. Bu nedenle ekim, kasım ve aralık aylarında açıklanacak enflasyon rakamları zam oranının belirlenmesinde kritik rol oynayacak.
Yılın son üç ayındaki verilerin açıklanmasının ardından altı aylık toplam enflasyon ortaya çıkacak ve SSK ile Bağ-Kur emeklilerinin Ocak 2027'de alacağı zam oranı kesinleşecek.
OCAK ZAMMI İÇİN BEKLENTİLER YÜZDE 10-15 ARASINDA
Ocak 2027 zammına ilişkin beklentilerde ise yıl sonu enflasyon tahminleri öne çıkıyor. Merkez Bankası Piyasa Katılımcıları Anketi ve mevcut enflasyon beklentileri doğrultusunda, SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin Ocak 2027 maaş artışının yüzde 10 ile yüzde 15 arasında gerçekleşebileceği öngörülüyor.
Ancak söz konusu oran henüz kesinleşmiş değil. Ekim, kasım ve aralık aylarında açıklanacak enflasyon verileri, emeklilerin Ocak 2027 maaşlarına yapılacak nihai zammı belirleyecek.
YIL SONU ZAM ORANI İÇİN MASADAKİ 4 SENARYO
Kamu çalışanlarının yıl sonunda alacağı zam oranına ilişkin öne çıkan dört senaryo şöyle:
TCMB Tahmini: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın yüzde 28’lik yıl sonu enflasyon hedefinin gerçekleşmesi halinde 6 aylık enflasyon yüzde 8,70 olacak. Bu durumda yüzde 1,59 oranında enflasyon farkı oluşacak ve toplam zam oranı yüzde 6,67 olarak uygulanacak.
OVP Tahmini: Orta Vadeli Program’da yer alan yüzde 28,4’lük yıl sonu enflasyon tahmininin gerçekleşmesi durumunda 6 aylık enflasyon yüzde 9,04 olacak. Memurlar için yüzde 1,91 oranında enflasyon farkı oluşurken toplam zam oranı yüzde 7’ye ulaşacak.
Piyasa Katılımcıları Anketi: Merkez Bankası Piyasa Katılımcıları Anketi’nde yer alan yüzde 29,61’lik yıl sonu enflasyon beklentisine göre 6 aylık enflasyon yüzde 10,07 olarak hesaplanıyor. Bu senaryoda yüzde 2,86’lık enflasyon farkıyla birlikte toplam zam oranı yüzde 8,01 olacak.
AA Finans Beklenti Anketi: Ekonomistlerin ortalama yıl sonu enflasyon beklentisi olan yüzde 29,66’nın gerçekleşmesi halinde 6 aylık enflasyon yüzde 10,11 olacak. Bu durumda yüzde 2,91 oranında enflasyon farkı oluşacak ve toplam zam oranı yüzde 8,05’e çıkacak.

EN DÜŞÜK MEMUR MAAŞI 75 BİN LİRAYI AŞABİLİR
Mevcut durumda 70 bin 224 TL olan en düşük memur maaşının, senaryolara göre 74 bin 908 TL ile 75 bin 877 TL arasında olması bekleniyor.
Diğer unvanlardaki kamu çalışanlarının mevcut ve tahmini maaşları ise şöyle:
-Uzman Doktor: Mevcut 170.730 TL | Zamlı: 182.118 TL – 184.474 TL
-Profesör: Mevcut 153.208 TL | Zamlı: 163.427 TL – 165.541 TL
-Mühendis: Mevcut 109.185 TL | Zamlı: 116.468 TL – 117.974 TL
-Şube Müdürü (Üniversite Mezunu): Mevcut 107.110 TL | Zamlı: 114.254 TL – 115.732 TL
-Araştırma Görevlisi: Mevcut 102.779 TL | Zamlı: 109.634 TL – 111.053 TL
-Avukat: Mevcut 102.135 TL | Zamlı: 108.947 TL – 110.357 TL
-Başkomiser: Mevcut 101.242 TL | Zamlı: 107.995 TL – 109.392 TL
-Polis Memuru: Mevcut 92.618 TL | Zamlı: 98.796 TL – 100.074 TL
-Uzman Öğretmen: Mevcut 92.166 TL | Zamlı: 98.313 TL – 99.585 TL
-Vaiz: Mevcut 86.983 TL | Zamlı: 92.785 TL – 93.985 TL
-Hemşire (Üniversite Mezunu): Mevcut 84.845 TL | Zamlı: 90.504 TL – 91.675 TL
-Öğretmen: Mevcut 83.254 TL | Zamlı: 88.807 TL – 89.956 TL
-Teknisyen (Lise Mezunu): Mevcut 75.877 TL | Zamlı: 80.938 TL – 81.985 TL
-Memur (Üniversite Mezunu): Mevcut 73.070 TL | Zamlı: 77.944 TL – 78.952 TL
-En Düşük Memur Maaşı: Mevcut 70.224 TL | Zamlı: 74.908 TL – 75.877 TL

MEMUR EMEKLİLERİNİN MAAŞLARI NE KADAR OLACAK?
Memur emeklilerinin maaşlarında da dört farklı senaryoya göre değişen artışlar hesaplanıyor.
Halen 31 bin 527 TL olan en düşük memur emekli aylığının, yüzde 6,67’lik zam senaryosunda 33 bin 631 TL’ye, yüzde 7’lik senaryoda 33 bin 735 TL’ye, yüzde 8,01’lik senaryoda 34 bin 53 TL’ye ve yüzde 8,05’lik senaryoda ise 34 bin 66 TL’ye yükselmesi bekleniyor.
Farklı unvanlardan emekli olan kamu görevlilerinin mevcut ve tahmini maaşları şöyle:
-Müsteşar (1/1): Mevcut 112.140 TL | Zamlı: 119.620 TL – 121.167 TL
-Genel Müdür (1/1): Mevcut 99.377 TL | Zamlı: 106.010 TL – 107.377 TL
-Profesör (1/4): Mevcut 80.490 TL | Zamlı: 85.860 TL – 86.969 TL
-Pratisyen Hekim (1/4): Mevcut 68.691 TL | Zamlı: 73.274 TL – 74.221 TL
-Kaymakam 1. Sınıf (1/4): Mevcut 65.853 TL | Zamlı: 70.246 TL – 71.154 TL
-Başkomiser (1/4): Mevcut 47.877 TL | Zamlı: 51.070 TL – 51.731 TL
-Mühendis (1/4): Mevcut 47.693 TL | Zamlı: 50.877 TL – 51.532 TL
-Polis Memuru (1/4): Mevcut 47.093 TL | Zamlı: 50.239 TL – 50.884 TL
-Öğretmen (1/4): Mevcut 46.908 TL | Zamlı: 50.042 TL – 50.684 TL
-Hemşire (Lisans - 1/4): Mevcut 46.908 TL | Zamlı: 50.042 TL – 50.684 TL
-İmam-Hatip (1/4): Mevcut 46.908 TL | Zamlı: 50.042 TL – 50.684 TL
-Avukat (1/4): Mevcut 46.908 TL | Zamlı: 50.042 TL – 50.684 TL
-Şube Müdürü (Lisans - 1/4): Mevcut 39.681 TL | Zamlı: 42.327 TL – 42.875 TL
-Teknisyen (Lise - 1/4): Mevcut 33.995 TL | Zamlı: 36.263 TL – 36.732 TL
-Memur (Lisans - 1/4): Mevcut 31.313 TL | Zamlı: 33.402 TL – 33.834 TL