Bankalararası Kart Merkezi (BKM) ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) tarafından geçen yıl hizmete sunulan dijital çözüm "Ödeme İste", bireysel ödemelerin yanı sıra işletmeler arası ödemeler (B2B), e-ticaret işlemleri ve alışveriş ödemelerinde kullanılabilecek şekilde kapsamını genişletti.

1 MİLYONLUK İŞLEM 

Merkez Bankası’nın FAST sistemiyle entegre çalışan ve BKM tarafından geliştirilen "Ödeme İste", 22 Ocak 2024’te hizmete sunulduğundan bu yana yaklaşık 1 milyon işlem adedine ulaştı. Şimdiye kadar 285 bin kişi bu hizmet aracılığıyla ödeme talebinde bulundu. Ödeme taleplerinin yüzde 32’sini 0-500 TL arasındaki işlemler oluşturdu.

ESNEK VE YENİ ÖZELLİKLER GETİRİLDİ

Kapsamı genişletilen "Ödeme İste", kullanıcılarına esnek ödeme yönetimi sunuyor. Yeni özellikler arasında şu işlevler yer alıyor:

-Erken Ödeme: Talep edilen ödeme, belirlenen tarihten önce yapılabilecek..

-Kısmi Ödeme: Ödemeler, tamamı yerine kısmi olarak da gerçekleştirilebilecek..

-Ödeme Erteleme: Özellikle kurumsal müşterilere yönelik bu özellik, ödemelerin ertelenmesine olanak tanıyor ve ticari işlemlerde likidite yönetimine katkı sağlıyor.

HİZMET NASIL KULLANILIYOR?
Bireysel kullanıcılar, bankalarının mobil uygulaması ya da web sitesi üzerinden FAST menüsüne girerek "Ödeme İste" seçeneğini seçebiliyor. IBAN, karekod veya tanımlı Kolay Adres üzerinden ödeme talebi iletilebiliyor. Ödeme isteği, borçluya SMS veya anlık bildirim yoluyla ulaşıyor.

Kurumsal kullanıcılar içinse e-ticaret ve yüz yüze ödemelerde özel API ara yüzüyle hizmet sağlanıyor.