Dijital bankacılık uygulaması adı altında QNB çatısı altında kurulan Enpara, gerekli faaliyet izinlerinin alınmasının ardından 27 Eylül 2025 itibarıyla tamamen bağımsız bir banka haline dönüştü.
GÖNDERİLEN ÖDEMELER İADE EDİLİYOR
Geçiş süreciyle birlikte kullanıcıların mevcut IBAN adresleri değişti ve milyonlarca müşteriye yeni IBAN numaraları tanımlandı. QNB tarafından yapılan açıklamada, mağduriyetlerin önüne geçebilmek için 90 gün boyunca eski IBAN adresine gönderilen ödemelerin doğrudan yeni adreslere yönlendirileceği belirtildi. Ancak 27 Eylül’de gerçekleşen taşınma sürecinin ardından para transferlerinin iade edilmeye başlandığı bildirildi.
YURT DIŞINDAN PARA TRANSFERİ YAPILAMIYOR
Yaşanan bu aksaklık, ödeme bekleyen binlerce kullanıcı için sorun yarattı. Öte yandan bankanın geçiş sürecinde SWIFT sisteminde de sorunlar ortaya çıktı. Technopat’te yer alan habere göre, Enpara’nın hesap taşıma sürecinde SWIFT kayıt işlemlerini tamamlamadan yeni hesapları devreye aldığı anlaşıldı. Bu nedenle yurt dışından ödeme almak isteyen müşteriler, yeni IBAN ve SWIFT bilgilerini paylaşmalarına rağmen bankacılık sisteminde böyle bir hesabın bulunmadığına dair hata mesajları alıyor. Özellikle ihracat yapan işletmeler ve serbest çalışanların bu durumdan ciddi şekilde etkilendiği ifade ediliyor.