Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), Mayıs 2025’e ilişkin sıfır araç satış verilerini yayımladı. Avrupa Birliği (AB) genelinde sıfır araç satışları, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre %1,6 oranında artarak 926 bin 582 adede ulaştı. Satışlardaki artış sınırlı kalırken, hibrit araçlara olan ilginin dikkat çekici biçimde yükseldiği görüldü.
HİBRİTLER, DİZELİ GERİDE BIRAKTI
Verilere göre, plug-in hibrit araçların pazar payı ilk kez dizel araçların önüne geçti. Mayıs ayında plug-in hibritler %9,4’lük pazar payına ulaşırken, dizel araçlar %9,2’de kaldı. Ocak-Mayıs döneminde dizel araç satışları %26,6 oranında düşüş gösterdi. Benzinli ve dizel motorlu araçların toplam pazar payı ise geçtiğimiz yılki %48,5 seviyesinden %38,1’e geriledi.
LİDERLİK YİNE VOLKSWAGEN GRUBU’NDA
Mayıs ayında Avrupa’da en fazla satış yapan otomotiv üreticisi 263 bin 787 araçla Volkswagen Grubu oldu. Grubun başarısında, satışlarını %47,7 oranında artıran Cupra markası önemli rol oynadı. Stellantis Grubu, 150 bin 310 adet satışla ikinci sıraya yerleşirken; Alfa Romeo ve Peugeot markalarının yükselişi dikkat çekti. Üçüncü sıradaki Renault Grubu ise 102 bin 39 araç satarak başarısını sürdürdü. Dacia markasının %15,5’lik artışı grubun performansına olumlu katkı sağladı.
AVRUPA’NIN EN ÇOK SATILAN MODELİ: RENAULT CLIO
Mayıs 2025’te Avrupa’da en çok tercih edilen otomobil modeli Renault Clio oldu. Clio, 21.163 adetlik satışıyla listenin zirvesinde yer aldı. İkinci sırada 19.948 adetle Dacia Sandero, üçüncü sırada ise 18.420 adetlik satışla Volkswagen T-Roc yer aldı.
ÇİNLİ MARKALARIN YÜKSELİŞİ SÜRÜYOR
Avrupa Birliği’nin uyguladığı ek vergilere rağmen Çinli otomobil markaları kıtada büyümeye devam ediyor. Mayıs ayında Çin merkezli markalar, toplam satışların %5,9’unu oluşturdu. Bu oran, geçtiğimiz yılın aynı döneminde %2,9 seviyesindeydi.
MG markası, yıllık bazda %30 büyüyerek 29.400 araç sattı. Yılın ilk beş ayında 133.400 adet satışa ulaşan MG, aynı dönemde 125.300 araç satan FIAT’ı geride bıraktı. Çinli üretici BYD ise satışlarını %397 oranında artırmasına rağmen, Tesla’nın gerisinde kaldı. Nisan ayında Tesla’yı geride bırakan BYD, mayıs ayında yeniden ikinci sıraya düştü.