Türkiye yollarının en çok tercih edilen otomobillerinden biri olan Volkswagen Polo için yolun sonu göründü. Yeni gümrük düzenlemesi, otomotiv devini zor durumda bırakırken, 50 yıllık ikonik modelin Türkiye’deki satışlarının durdurulabileceği açıklandı.
Avrupa Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması bulunmayan ülkelerden ithal edilen araçlara yönelik 22 Kasım’da yürürlüğe giren yeni gümrük tarifesi, otomotiv sektöründe dengeleri değiştirdi. Bu düzenlemeden en çok etkilenen modellerden biri de Volkswagen’in Türkiye pazarındaki önemli modellerinden Polo oldu.
“REKABET ETMESİ MÜMKÜN DEĞİL”
Konuya ilişkin CNBC-e’ye açıklamalarda bulunan Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Giovanni Gino Bottaro, Türkiye’nin şirket için Avrupa’daki en büyük beşinci pazar olduğunu hatırlattı. Artan gümrük yükümlülükleri ve lojistik maliyetlerin Polo’yu rekabet edemez hale getirdiğini belirten Bottaro, şu ifadeleri kullandı:
“Bir çözüm bulamazsak maalesef bu 50 yıllık ikonik modelin satışını durdurmak zorunda kalacağız. Bu ek yükümlülükler Polo'nun fiyatını neredeyse Tiguan seviyesine çıkarıyor. Bu aracın rekabet etmesi mümkün değil.”

YERİNE ELEKTRİKLİ MODELLER GELİYOR
Polo’nun Türkiye pazarından çekilme ihtimali güçlenirken, Volkswagen’in rotasını elektrikli modellere çevirdiği belirtildi. Polo’nun yaratacağı boşluğun, 2026 yılı sonunda Türkiye’ye gelmesi planlanan “ID Polo” ve “ID Cross” modelleriyle doldurulması hedefleniyor.
Bottaro, yeni planlamayı şu sözlerle duyurdu:
“Polo'yu kaybediyor olabiliriz ancak 2026 yılı sonunda bu iki modelin satışı başlıyor olacak. Türkiye'ye de aynı dönemde getiriyor olacağız. ID Polo, Polo'nun boşluğunu doldurabilecek bir otomobil. Şu an fiyat çalışmalarını yapıyoruz.”
PASSAT VE JETTA BEKLEYENLERE KÖTÜ HABER
Öte yandan, Türk tüketicisinin yakından takip ettiği Passat ve Jetta modelleri için de olumsuz bir tablo ortaya çıktı. Çin pazarında üretimleri süren bu modellerin, Türkiye’deki sertifikasyon şartları karşılanmadığı sürece pazara sunulamayacağı ifade edildi.