Rekabet Kurumu, dijital reklamcılık alanındaki uygulamaları nedeniyle teknoloji devi Google hakkında soruşturma başlatıldığını duyurdu. Kurul, 12 Haziran 2025 tarihli toplantısında aldığı 25-22/519-M sayılı kararla, Google’ın "Performance Max" (PMAX) kampanyası üzerinden rekabeti bozduğu ve reklamverenleri sömürdüğü yönündeki iddiaları ciddi ve yeterli bularak, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 6. maddesi kapsamında inceleme başlatılmasına karar verdi.

SORUŞTURMANIN MERKEZİNDE PMAX KAMPANYASI VAR

Soruşturmanın temelinde, Google Ads platformunda yer alan ve 2021 yılında tanıtılan PMAX kampanyası yer alıyor. Rekabet Kurumu’nun açıklamasına göre, Google’a yönelik üç temel iddia incelenecek.

İŞTE SORUŞTURMA KONUSU İDDİALAR

Rekabet Kurumu’nun açıklamasında soruşturmanın dayandığı üç ana iddia şöyle sıralandı:

-Google’ın çevrim içi arama bazlı reklamcılık hizmetlerindeki gücünü, PMAX kampanyası aracılığıyla diğer çevrim içi reklamcılık hizmetlerine aktarması,

-PMAX kampanyasında şeffaflık ve kontrol eksikliği nedeniyle reklamverenlere yönelik sömürücü uygulamalarda bulunması,

-Chrome tarayıcısı, Android işletim sistemi gibi sahip olduğu kanallar üzerinden elde ettiği verileri birleştirerek piyasadaki rekabeti bozması.

Açıklamada, “Soruşturma konusunu GOOGLE’ın, Google Ads’te yer alan bir kampanya türü olan Performance Max (PMAX) kampanyası aracılığıyla çevrim içi arama bazlı reklamcılık hizmetlerindeki gücünü diğer çevrim içi reklamcılık hizmetlerine aktarmak, PMAX kampanyasını kullanan reklamverenlere yönelik sömürücü uygulamalarda bulunmak ve veri birleştirmek suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesini ihlal ettiği iddiaları oluşturmaktadır.” ifadelerine yer verildi.

PMAX KAMPANYASI NEDİR?

Google tarafından 2021 yılında duyurulan Performance Max (PMAX) kampanyası, tek bir kampanya üzerinden Google’ın sahip olduğu tüm reklam envanterlerinde (Google Alışveriş, Arama, YouTube, Keşfet, Görüntülü Reklam Ağı ve Haritalar) reklam yayınına olanak tanıyor.

Google’ın sunduğu klasik kampanyaların aksine, PMAX yapay zekâ destekli bir sistemle çalışıyor. Sistem, anlık olarak reklamın en yüksek dönüşümü sağlayacağı envanteri belirleyerek, yayın sürecini otomatik şekilde optimize ediyor.