Korkusuz

Cumhurbaşkanı Erdoğan: İftira ile karşı karşıyayız

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, tank palet fabrikasına yönelik eleştirilere tepki göstererek, Arifiye'deki fabrika arazisi, binası, makineleri dahil her şeyiyle bedeli 250 milyon doları ancak bulan bir tesistir. Bu fabrikaya 20 milyar dolar diyen hem ömründe hiç fabrika görmemiştir hem de 20 milyar doların ne anlama geldiğini bilmiyordur. Yani neresinden tutsanız elinizde kalacak bir iftira ile karşı karşıyayız dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: İftira ile karşı karşıyayız
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, tank palet fabrikasına yönelik eleştirilere tepki göstererek, Arifiye'deki fabrika arazisi, binası, makineleri dahil her şeyiyle bedeli 250 milyon doları ancak bulan bir tesistir. Bu fabrikaya 20 milyar dolar diyen hem ömründe hiç fabrika görmemiştir hem de 20 milyar doların ne anlama geldiğini bilmiyordur. Yani neresinden tutsanız elinizde kalacak bir iftira ile karşı karşıyayız dedi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) ana yükleniciliğinde geliştirilip üretilen ilk yerli genel maksat helikopteri Gökbey, TEI (TUSAŞ Motor Sanayii) tarafından üretilen ilk milli helikopter motoru TS1400 ile havalanacak. Gökbeye entegre edilecek ilk milli helikopter motoru TS1400, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğanın telekonferansla katıldığı törende görücüye çıktı. 700 kişilik bir ekip tarafından geliştirilen ve 1660 beygir güç üreten TS1400ün testi başarıyla sonuçlandı. Gökbeyin testleri bundan sonra milli motor TS1400 ile yapılacak.

İlk milli helikopter motoru TEI-TS1400ün teslimi ve tasarım merkezleri açılış töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiyeyi havacılık başta olmak üzere her türlü motor tasarımı ve üretimi alanında adres ülke yapma hedeflerine adım adım yaklaştıklarını söyledi. Motor üretimi sağlayan TEİnin savunma sanayi sektörünün en önemli oyuncuları arasında yer almasını amaçladıklarını ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bugün Savunma Sanayi Başkanlığı tarafından başlatılan ve TEI tarafından yürütülen turboşaft motor geliştirme projemizde önemli bir gün yaşıyoruz.

Gökbey helikopterimiz için Türk mühendisleri tarafından tasarlanıp imal edilen turboşaft motorumuzun test için teslimiyle tasarım merkezinin açılışını gerçekleştiriyoruz. Biraz önce tanıtımlarını dinlediğimiz ve izlediğimiz bu projeler ile inşallah savunma sanayinde yeni bir döneme giriyoruz. Turboşaft motor geliştirme projesi kapsamında yapılacak yatırımlar ve kazanılacak kabiliyetlerle TEI kendi alanında ülkemizde rol model haline dönüşecektir. Tasarım merkezinde ise mühendislerimiz tasarım ve araştırma geliştirme birimlerimiz çok daha verimli ve koordineli şekilde çalışmalarını yürütecektir.

Ülkemize birlikte uluslararası arenada da milli sanayi kuruluşumuz TEI'nin sektörün en önemli oyuncuları arasında yer almasını hedefliyoruz. Dünya ülkelerinde motor teknolojileri konusunda söz sahibi bir elin parmakları kadar ülke var. Bir motorun geliştirilmesi için yurt içinde yazılımından malzemesine çok geniş bir ekosistemin beraber çalışması gerekiyor. Hamdolsun TEI artık sadece motor üreten değil, motor tasarlayan, üreten ve dünyaya satan bir marka haline dönüşüyor. Turboşaft projemiz ile ülkemizde bu ve benzeri sınıftaki motorları test edebilecek çok ciddi bir test alt yapısı da teşhis ediyoruz. Bu alt yapı aynı zamanda milli mualif uçak motoru gibi daha yüksek güç sınıfı motorlarımızın testinde de kullanılabilecek.

Ayrıca yeni nesil hafif zırhlı araçlar, Altay tankı, İHAlar ve füzelerimizle birçok platformumuzun çeşitli güç sınıflarındaki motorlarını da geliştiriyoruz. Allahın izniyle yakında tüm bu motorları envantere almaya başlayacağız. Helikopter turboşaft motorumuzla açtığımız yolda diğer savunma sanayi araçlarımızın motorlarının tamamını yapana kadar ilerlemeyi sürdüreceğiz. Bir yandan TUSAŞı diğer yandan özel sektör kuruluşlarımızın gayretleriyle Türkiyeyi havacılık başta olmak üzere her türlü motor tasarımı ve üretimi alanında adres ülke yapma hedefimize adım adım yaklaşıyoruz dedi.

TANK-PALET FABRİKASININ DEVRİ

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlunun tank palet fabrikası eleştirilerine de tepki gösterdi. Fabrika maliyetinin 250 milyon doları ancak bulan bir tesis olduğunu kaydeden Erdoğan, Her ne kadar birileri Arifiyedeki tank paleti fabrikası üzerinden ülkemizin savunma sanayiini baltalamaya çalışsa da biz bu hedeften asla vazgeçmeyeceğiz. Bu vesileyle Arifiyedeki fabrika meselesini bir kez daha anlatmak istiyorum.

Her şeyden önce Arifiyedeki fabrika arazisi, binası, makineleri dahil her şeyiyle bedeli 250 milyon doları ancak bulan bir tesistir. Bu fabrikaya 20 milyar dolar diyen hem ömründe hiç fabrika görmemiştir hem de 20 milyar doların ne anlama geldiğini bilmiyordur. Yani neresinden tutsanız elinizde kalacak bir iftira ile karşı karşıyayız. Ayrıca yapılan işlemin adı satış değildir, özelleştirme de değildir. Yapılan işin adı işletme devridir.

Mülkiyeti savunma bakanlığımızda kalmak üzere bir Türk şirketi olan BMSye 25 yıllığına işletme devri yapılan fabrikanın Katarlı yatırımcılara satışı gibi bir durum kesinlikle söz konusu değildir. Çalışan personelin özlük haklarında herhangi bir kısıtlama yapılması bir yana iyileştirmeye gidilmiştir. BMS bazı projelerinde elbette pek çok şirket ve kurum gibi Katarlı yatırımcılarla da ortaklık ilişkisi kurmaktadır. Savunma sanayi projelerimizde Amerikalılarla, İngilizlerle, Almanlarla diğer pek çok ülkeyle ortaklık yaptığımızda ne oluyorsa ne bir eksiği ne bir fazlasıyla Katarlı yatırımcılarla da aynısı olmaktadır şeklinde konuştu.

BÜYÜK VE GÜÇLÜ TÜRKİYEYİ İNŞA ETMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ

Borsa İstanbul Anonim Şirketinin yüzde 10luk hisse devrinde sergilenen yatırım düşmanlığı ve yatırımcıların menşeine göre ayrımcılığa taviz tutma zihniyetinin burada da kendisini gösterdiğini anlatan Erdoğan, şöyle konuştu:

"Üstelik Arifiyedeki işletme devrinin içinde modernize ihtiyacı sebebiyle artık faaliyetlerini yürütmekte zorlanan fabrikaya 50 milyon dolarlık yatırım şartı vardır. Sadece bu da değil. Aynı zamanda fabrikada Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaç duyduğu bütün bakım ve onarım çalışmaları da yapılmaya devam edecektir. Bu işletme devri işlemi yargıya taşınmış, Danıştay karar vererek ortada herhangi bir hukuksuzluk olmadığını tescillemiştir. Tabi biz Arifiyedeki fabrika üzerinden Türk Silahlı Kuvvetlerimize ve kahraman askerlerimize yapılan saldırıların asıl sebebini gayet iyi biliyoruz.

Yıllarca Türk Silahlı Kuvvetlerini tek parti faşizmini sürdürme gayretlerinin kalkanı olarak kullananların artık sadece ülkenin ve milletin ordusu haline gelen bu kuruma tahammülsüzlüklerinin sebebini de gayet iyi biliyoruz. Darbecilerden, FETÖcülerden, darbecilerden arınan Türk Silahlı Kuvvetlerinin vatan sınırlarını korumadaki ve sınır ötesin harekatlarındaki başarılarından duydukları rahatsızlığı bu tür bahanelerle, askerimizi hedef alarak dışa vuranları milletimize havale ediyorum. Biz kahraman ordumuzla ve desten üstüne destan yazan askerimizle birlikte büyük ve güçlü Türkiyeyi inşa etmeyi sürdüreceğiz.

Hayatlarında fabrika nedir? Üretim nedir, proje nedir, ülke ve millet için çalışmak nedir, özelleştirme nedir, işletme devri nedir bilmeyenlerin bühranların Türkiyenin önünü kapamasına izin vermeyeceğiz.Projelerimizin Nuri Killigil, Vecihi Hürkuş, Nuri Demirağ gibi isimlerin yürüttükleri çalışmaların Devrim otomobili gibi samimi girişimlerin akıbetine uğramasına müsaade etmeyeceğiz. Bu acı hikayelerden birinin kahramanı da 1944 yılında Devlet Demir Yollarında kullanılan, dizel motorları üretmek için kolları sıvayan Kamil Özmandır. Rahmetli Öcmanın başında olduğu bir ekip tarafından projelendirilip, Eskişehirdeki fabrikalarda gövdesi ve başlığı dökülen, krank mili dövülen motor diğer aksamları ile birlikte tamamen yerli olarak Ankarada üretilir.

Bu ilk motorun prototipi de 1946 İzmir fuarında sergilenir. Fuar dönüşü, dönemin tek parti CHPsi hükümetinin Ulaştırma Bakanı ve Türk Hava Kurumu Başkanı olan Şükrü Koçak hemen motorun üretildiği fabrikaya gider. Kamil Öcman ve ekibi heyecanla ürettikleri motoru anlatmaya çalışırlarken Şükrü Koçak, Siz burada nasıl motor yaparsınız? Derhal bu fabrikayı kapatın diyerek çıkar ve gider. Türkiyenin ilk dizel motor hikayesi işte böyle acı bir sonla neticelenmiştir. İnşallah TEİde ve diğer kuruluşlarımızda yürütülen motor projelerine sıkı sıkıya sahip çıkacak ülkemizin bu alanda da hedeflerine ulaşmasını sağlayacağız.

SAVUNMA SANAYİİNİ İNŞA ETMEK İÇİN 18 YILDIR GECE GÜNDÜZ ÇALIŞIYORUZ

Türkiyede dışa bağımlı olmaya bir savunma sanayini kurmak için 18 yıldır gece gündüz çalıştıklarını ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan şunları söyledi:

Yaşadığımız coğrafyada güçlü bir savunma sanayiine sahip olmadan, geleceğimize güvenle bakamayacağımızı, attığımız her adımda bir kez daha görüyoruz. Konvansiyonel savaşların şekil değiştirdiği bu dönemde bugünün ve geleceğin ihtiyaçlarını karşılayacak bir savunma sanayini inşa etmek için 18 yıldır gece gündüz çalışıyoruz. Gemiden tanka, uydudan insansız hava aracı sistemlerine, savunmanın her alanında yatırımlarımız ve teşviklerimizle sanayimize yön verdik. Platform tasarımı ve üretimindeki kabiliyetlerin tek başına yeterli olmayacağı düşüncesinden hareketle dışa bağımlılığın ortadan kaldırılmasını sağlayacak kritik alanlardaki çalışmalarını özellikle destekledik.

Bunun için vakıf şirketlerinden diğer ana yüklenicilere ve KOBİlere üniversitelerden, araştırma merkezleri ile Teknoparklara kadar geniş bir ekosistem kurduk. Ülkemizin kendi insan gücü yanında uluslararası potansiyelini harekete geçirecek adımlar attık. Nitekim Türkiye 125 bini geçen uluslararası öğrenci sayısı ile bu alanda ilk 10 ülke arasında girdik. Aynı şekilde uluslararası lider araştırma programı ile kritik projelerde görev almak üzere yüzlerce araştırmacıyı ülkemize getirdik. Teknofest ve benzeri etkinliklerle çocuklarımıza ve gençlerimize teknoloji, uzay ve havacılık alanlarındaki potansiyellerini gösterebilecekleri platformlar sunduk.

Her geçen gün yaygınlaşan, dene-yap atölyeleriyle çocuklarımızın teknolojiye olan meraklarını ve ilgilerini keşfedecekleri zeminler oluşturduk. Savunma sanayiinin her alanında proje çalışan, araştırma ve geliştirme faaliyeti yürüten üretime yönelen girişimlerimizin yanında yer aldık. Elimizdeki sınırlı imkanları mümkün olduğu kadar çok çalışmayı desteklemek için etkin ve adil bir şekilde kullanmaya gayret ediyoruz. Projelerin tasarımından finansmanına kadar her alanda, etkinliği ve verimliliği sağlamak için daha kapsamlı bir koordinasyona ihtiyacımız olduğunu görüyoruz. Savunma Sanayi Başkanlığımız ve İcra Komitemiz vasıtasıyla daha güçlü bir koordinasyon sistemi kurmayı planlıyoruz.

Diğer yandan uyguladığımız ekonomi politikalarında her alan gibi sanayide de orta ve uzun vadeli hedeflere odaklanmış durumdayız. İmalat sanayimizde akıllı, dinamik ve sonuç odaklı yapısal bir dönüşüm için teknoloji odaklı sanayi hamlesi programını uygulamaya başladık. Bu program bir taraftan Türkiyenin bağımlılığını azaltmayı diğer taraftan ülkemize yeni rekabet üstünlükleri kazandırmayı hedefliyor. Türkiyeyi 2023 yılı hedeflerine ulaştırmak, evlatlarımıza 2053 vizyonunu hayata geçirebilmek için dünyanın en büyük 10 ekonomisi içerisine girmiş bir ülke bırakmak için gece gündüz çalışmayı sürdüreceğiz.

Erdoğan konuşmasının ardından ilk milli helikopter motoru olan TS1400ün testlerini izledi ve teslimine yine telekonferansla katıldı. Ayrıca TEİnin tasarım merkezinin de açılışını yaptı. İlk helikopter motoru TS1400ün teslim töreninde Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varankın yanı sıra Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Güler, Kara Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Ümit Dündar, Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Hasan Küçükakyüz, Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Adnan Özbal, Eskişehir Valisi Erol Ayyıldız, Savunma Sanayi Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, TEİ Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit de yer aldı.