Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi denetim süreçlerinde dijitalleşmeyi hızlandıracak yeni bir düzenlemeye gitti. Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren yeni düzenlemeyle birlikte, vergi incelemelerinde artık elektronik sistem araçları kullanılacak.
DEFTER VE BELGELER BÖYLE VERİLECEK
Yeni düzenleme kapsamında mükellefler, vergi incelemeleri sırasında defter ve belgelerini elektronik ortamda ibraz edecek. Sistem üzerinden oluşturulan belgeler, mükellefler veya yetkilendirilmiş vekiller tarafından güvenli elektronik imzayla imzalanacak.
TUTANAKLAR DA ELEKTRONİK ORTAMDA DÜZENLENECEK
Vergi inceleme tutanakları da artık Bakanlık tarafından oluşturulan dijital sistem aracılığıyla hazırlanabilecek. Bu tutanaklar da yine elektronik imzayla onaylanacak. Elektronik ortamda düzenlenen tutanaklarda, düzenlenme yeri olarak “elektronik ortam” kabul edilecek.