Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, örtülü reklam yoluyla gelir elde eden dijital platformları, özellikle sosyal medya fenomenlerini, izlemeye devam ediyor. Sosyal medya fenomeni Sibil Çetinkaya, işbirliği yaptığı içki markası için İtalya'ya seyahat etti. Ancak, Ticaret Bakanlığı'nın takibine giren Çetinkaya, hem alkollü içecek reklamı yaptığı hem de bunu gizli yaptığı için büyük bir ceza ile karşılaştı.

Sabah gazetesi yazarı Bülent Cankurt, köşe yazısında "Capri tatili Sibil Çetinkaya'ya pahalıya mal oldu!" başlığıyla olayın ayrıntılarını kaleme aldı.

550 BİN LİRA PARA CEZASI 

Cankurt "Bakanlık, ünlü influencera tam 550 bin 59 lira ceza kesmiş. O paylaşımları durdurma cezası da alan Sibil Çetinkaya, ava giderken avlanmış gibi görünüyor. Anlaşılan yurtdışı olduğu için yasağa takılmayacağını düşündü. Bir de üstüne vergi ödememek için 'reklam' ibaresini de koymayınca avlandı.

Sibil Hanım bu işten kaç para aldı bilmiyorum ama ona pahalıya patladığını düşünüyorum. Bu ceza hem Sibil Çetinkaya'ya hem de diğer influencerlara ders olsun..." ifadesini kullandı.