Türkiye'nin ikinci el çevrim içi araç pazarında, Eylül ayında Volkswagen, 22 bin 241 satışla en çok tercih edilen marka olmayı sürdürdü. Ocak hariç son 8 aydır liderliğini koruyan Volkswagen’i, 20 bin 674 satışla Renault ve 19 bin 749 satışla Fiat takip etti.

Satışlarda Ford 15 bin 497 ile dördüncü, BMW ise 10 bin 374 satışla beşinci sırada yer aldı. Toplamda, ikinci el pazarında satılan 173 bin 678 aracın yüzde 75’i bu 10 markadan oluştu.

BİNEK ARAÇTA FİAT EGEA ÖNE ÇIKIYOR

Binek otomobil pazarında Eylül ayında 144 bin 134 araç satıldı. Bu satışlarda Fiat Egea, 7 bin 371 adetle en çok tercih edilen model oldu. Egea’yı, 6 bin 629 satışla Renault Clio ve 6 bin 339 satışla Volkswagen Passat izledi.

Ayrıca, BMW 3 Serisi ve BMW 5 Serisi de sırasıyla 3 bin 467 ve 3 bin 393 satışla ilk 10 model arasında yer aldı. Toplam binek araç satışlarının yüzde 34’ü, en çok tercih edilen 10 model tarafından oluşturuldu.

HAFİF TİCARİ ARAÇTA FİAT DOBLO LİDER

Hafif ticari araç pazarında Eylül ayında 29 bin 544 satış gerçekleşti. Fiat Doblo, 3 bin 984 satışla bu segmentte en çok tercih edilen model oldu. Ford Tourneo Courier 3 bin 891 satışla ikinci, Fiat Fiorino ise 3 bin 511 satışla üçüncü sırada yer aldı.

Bu üç model, toplam hafif ticari araç satışlarının büyük bir kısmını oluşturdu. Ayrıca, VW Caddy, Ford Transit ve Renault Kangoo da en çok satılan modeller arasında yer aldı.

GÜNLÜK 450 BİNDEN FAZLA ARAÇ DATASI ANALİZ EDİLİYOR

Türkiye’nin ikinci el çevrim içi araç pazarını analiz etmek için makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük veri kullanılarak, günlük 450 binden fazla araç datası taranıyor. Veriler, Türkiye’deki 40 binin üzerinde kurum ve kuruluşun çevrim içi ilanlarına dayanıyor. Bu platformlar arasında Sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars ve kurumsal siteler gibi büyük listeleme platformları bulunuyor. İkinci el araç ticareti yapan kurumlar, değişen pazar koşullarına göre ilanlarını güncelleyip, satılan araçları ilanlardan kaldırıyor.

Türkiye’nin ikinci el araç pazarı, hızla değişen pazar koşullarıyla birlikte gelişmeye devam ediyor. Volkswagen ve Fiat gibi markalar, tüketiciler tarafından tercih edilmeye devam ederken, Fiat Egea ve Doblo gibi modellerin popülaritesi de dikkat çekiyor. İkinci el araç alıcıları, uygun fiyat ve güvenilirlik arayışını sürdürürken, çevrim içi platformlardaki veriler, pazarın geleceğine dair önemli ipuçları veriyor.