Ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasına yönelik yeni düzenleme Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. İşletmenin muhasebesiyle ilgili olmayan ticari defterlerin artık e-defter olarak tutulması zorunlu hale getirildi.
TEBLİĞDE ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİKLER YAPILDI
Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı ortaklığıyla hazırlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” Resmi Gazete’de yayımlandı.
Bu kapsamda, şirketlerin pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterlerini elektronik ortamda tutmaları zorunlu kılındı.
FİZİKİ DEFTERLERİN KAPANIŞ ONAY SÜRESİ UZATILDI
Elektronik defter tutma yükümlülüğüne giren ve halen fiziki defter kullanan şirketlerin, yükümlülüğün başladığı tarihten itibaren noter aracılığıyla fiziki defterlerinin kapanış onayını yaptırmaları için verilen süre 2 aydan 6 aya çıkarıldı.
YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİNE İLİŞKİN YENİ DÜZENLEME
Elektronik ortamda yönetim kurulu karar defterini tutmaya başlayan şirketler, bu defteri tekrar fiziki ortamda tutmak isterse, ilgili yönetim kurulu kararını Ticaret Bakanlığı’na sunmaları durumunda elektronik sistemdeki defter kapatılacak.
Fiziki defterin açılış onayı ise Bakanlık tarafından verilen belge doğrultusunda noter tarafından gerçekleştirilecek.