Giresun’da yaşayan emekli N.Y’nin, internet üzerinden satın aldığı büyükbaş hayvan yetiştiriciliği macerası hüsranla sonuçlandı. İnternet sitesinden 3 dana alan N.Y, üç gün içinde hayvanlarının ölmesi üzerine satıcıya karşı hukuk mücadelesi başlattı.

DANALAR TESLİM EDİLDİ, ÜÇ GÜN YAŞAYABİLDİ

İddiaya göre, N.Y küçük ve büyükbaş hayvan satışı yapan bir internet sitesinden, 1,5 aylık olduğu belirtilen 3 dana satın aldı. Teslim sırasında 30 bin TL’yi elden, 10 bin TL’yi ise banka yoluyla kapora olarak ödeyen N.Y, büyük şok yaşadı. Danalardan biri ertesi gün, diğer ikisi de kısa süre sonra peş peşe öldü.

“HASTA ÇIKTI.. KURTARAMADIK”

N.Y, yaşadıklarını şu sözlerle anlattı:
“Danalar kamyondan indiğinde ishaldi. ‘Süt fazla içmişler’ dediler ama meğerse hastalarmış. Enfeksiyon kapmışlar. Veteriner geldi ama kurtaramadık.”
Aldığı hayvanların yalnızca 10 günlük olduğunu ve yatırım amacıyla kredi çekerek bu işe başladığını da vurguladı.

10 BİN TL KAPORA GERİ VERİLECEK

Olay sonrası başvuruda bulunan N.Y, Tüketici Hakem Heyeti’nden olumlu karar aldı. Heyet, “taraflarca kararlaştırılmış örnek ve modele uygun olmama” ve “malın sözleşmeye aykırı olması” gerekçesiyle N.Y’nin banka yoluyla gönderdiği 10 bin TL kaporanın iade edilmesine karar verdi. Ancak, elden verilen 30 bin TL ödeme belgelendirilemediği için karar kapsamına alınmadı.

TÜKETİCİ DERNEĞİ’NDEN KRİTİK UYARI

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, kararın emsal niteliğinde olduğunu belirterek, “Bu kararı örnek alarak tüm mağdur tüketiciler hakem heyetlerine başvurabilir. Ancak mutlaka belgeyle hareket edilmelidir” dedi.

Kurban Bayramı öncesinde vatandaşlara da çağrıda bulunan Şahin, “Kurbanlıklar, internetten değil yerinde görülerek alınmalı. Aksi halde hastalıklı hayvanlar yüksek fiyatlara satılabiliyor” diye konuştu.

Elden yapılan ödemelerde yazılı belge olmaması durumunda sürecin zora girdiğini hatırlatan Şahin, tüm tüketicilere “belgeyle ödeme yapın” çağrısında bulundu.