Otomobil piyasasında yaşanan fiyat dalgalanmaları, bazı modellerin ikinci elde ciddi değer kayıplarına uğramasına yol açtı. 2025 yılı itibarıyla Türkiye’de ikinci el piyasasında en çok değer yitiren modeller netleşti. 

Bir otomobil satın alırken sadece motor gücü, donanım seviyesi veya yakıt tüketimi gibi teknik özellikler değil, ikinci eldeki değer kaybı da dikkate alınmalıdır. Çünkü aracın değer kaybı, uzun vadede önemli bir maliyet unsuruna dönüşebilir ve satın alma kararını doğrudan etkileyebilir

EN ÇOK KAYBEDEN MODELLER: PREMİUM’DAN ORTA SEGMENT’E KADAR

İkinci el pazarında fiyatı en çok düşen modellerin başında, sınırlı servis erişimi ve yüksek bakım maliyetleriyle dikkat çeken Alfa Romeo Giulia geliyor. Onu, prestijli marka imajına rağmen ikinci elde alıcı bulmakta zorlanan Jaguar XE / XF izliyor.

Üst segment lüks araçlar da bu değer kaybı dalgasından payını alıyor. BMW 7 Serisi ve Mercedes-Benz S Serisi, yüksek bakım ve işletme maliyetleri nedeniyle ikinci elde ciddi fiyat düşüşleri yaşıyor.

FRANSIZ VE ÇİNLİ MARKALAR DA LİSTEDE

Fransız üretici Peugeot 508, başlangıç fiyatının yüksek olması nedeniyle ikinci elde yeterli talep göremezken; Citroen C5 Aircross ise fiyat/performans dengesinde rakiplerinin gerisinde kalıyor.

Çinli markalar Chery Tiggo 7 / 8 ve MG 5 de Türkiye pazarında yeni olmaları ve servis altyapısının oturmamış olması sebebiyle değer kaybı yaşayan modeller arasında yer alıyor.

ELEKTRİKLİ VE HİBRİT ARAÇLARDA KÜRESEL DÜŞÜŞ ALARMI

Küresel ölçekte yapılan araştırmalar da benzer bir tablo ortaya koyuyor. Özellikle elektrikli ve hibrit araçlarda teknolojik gelişmeler, geçen yılın modellerini hızla demode hale getiriyor.

BMW 5 Serisi Hybrid ilk yılında yüzde 19,9 oranında değer kaybıyla öne çıkarken, Tesla Model S de lüks segmentte yüzde 17,2 oranındaki düşüşle dikkat çekiyor. Porsche Taycan ise yüzde 15,1 oranındaki düşüşle, premium elektrikli araçların da ikinci elde değer kaybından kaçamadığını gösteriyor.

SUV VE KOMPAKT ELEKTRİKLİ ARAÇLAR DA LİSTEDE

Büyük SUV sınıfında Ford Explorer Hybrid yüzde 14,1’lik değer kaybıyla dikkat çekerken; popüler modellerden Tesla Model Y yüzde 13,1 değer kaybı yaşıyor. Hyundai Kona Electric yüzde 10,6, Kia Niro EV ise yüzde 9,6 oranında değer kaybıyla listede yer buluyor.

“LÜKS” BİLE DAYANAMIYOR: TÜKETİCİ GÜNCELLİĞİ ARIYOR

Uzmanlar, özellikle batarya ömrü, menzil kapasitesi ve şarj süresi gibi alanlardaki hızlı gelişmelerin, eski nesil elektrikli araçların cazibesini azalttığını vurguluyor. Devlet teşviklerinin de yeni modellere odaklanması, ikinci el piyasasında talebi daha da düşürüyor.