2025 yılı Nisan ayında Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 38,8 oranında artarak 105.352 adet seviyesine ulaştı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Nisan ayında otomobil satışları yüzde 39,0 artışla 85.411 adet, hafif ticari araç satışları ise yüzde 37,8 artışla 19.941 adet oldu.
10 YILLIK ORTALAMANIN ÜZERİNDE
Nisan ayı satışları, son 10 yılın ortalama Nisan ayı satışlarına göre değerlendirildiğinde otomobil ve hafif ticari araç pazarı toplamda yüzde 55,8 oranında büyüdü. Otomobil pazarı yüzde 61,8, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 34,6 oranında artış gösterdi.
İLK DÖRT AYDA PAZAR GÜCÜNÜ KORUDU
2025 yılının Ocak-Nisan döneminde ise otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,7 artarak 381.636 adet olarak gerçekleşti. Bu dönemde otomobil satışları yüzde 4,9 artarak 309.204 adede ulaşırken, hafif ticari araç pazarı yüzde 5,4 azalarak 72.432 adet oldu.
PAZARIN YÜZDE 81,5’İ DÜŞÜK VERGİLİ SEGMENTLERDEN
Segment bazında değerlendirildiğinde, toplam otomobil satışlarının yüzde 81,5’ini düşük vergi diliminde yer alan A, B ve C segmentleri oluşturdu. C segmenti otomobiller 171.562 adet satışla yüzde 55,5 pay alırken, B segmenti otomobiller 79.242 adetle yüzde 25,6 paya sahip oldu.
SUV OTOMOBİLLER ZİRVEDE
Gövde tipine göre incelendiğinde, SUV otomobiller 187.660 adetlik satışla yüzde 60,7 pay alarak en çok tercih edilen kasa tipi oldu. SUV modelleri, Sedan (yüzde 22,9 pay - 70.852 adet) ve Hatchback (yüzde 15,3 pay - 47.408 adet) modeller izledi.
ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN PAYI YÜZDE 13,9’A ULAŞTI
Yakıt tipine göre dağılımda, benzinli otomobiller 149.500 adetle yüzde 48,3, hibrit otomobiller 88.856 adetle yüzde 28,7, elektrikli otomobiller 42.856 adetle yüzde 13,9 ve dizel otomobiller 26.155 adetle yüzde 8,5 pay aldı. Otogazlı otomobiller ise 1.837 adetle yüzde 0,6 paya sahip oldu.
160 kW altındaki elektrikli otomobil satışları, geçen yıla göre yüzde 75,7 artarak toplam pazarda yüzde 11,6’lık pay elde etti. 160 kW üzeri elektrikli otomobil satışları ise yüzde 157,8 artışla yüzde 2,3’lük paya ulaştı.
MOTOR HACMİNE GÖRE SATIŞLAR
Motor hacmine göre değerlendirmede, 1600cc altındaki otomobil satışları yüzde 22,5 düşüşle pazarın yüzde 56,6’sını oluşturdu. 1600-2000cc aralığındaki otomobiller yüzde 21,5 artışla yüzde 0,6, 2000cc üzeri otomobiller ise yüzde 20,3 artışla yüzde 0,3 pay aldı.