Enfeksiyonlara karşı bağışıklığı güçlendiren bu dörtlüye dikkat!

Enfeksiyonlara karşı bağışıklığı güçlendiren bu dörtlüye dikkat!

İşte Dr. Gizem Samlı’dan bağışıklık sistemini güçlendirmek için olmazsa olmaz 4 önemli unsur…

1- EGZERSİZ:

Çocuklarımızın her gün en az bir saat egzersiz yapması gerekir. “Egzersiz, kalp atış hızını artırma, biraz terleme, eğlenme ile bağışıklık sistemini koruyan ve çocukları sağlıklı tutan süreçtir.

2- YETERLİ SU TÜKETİMİ

Her gün yeterince su içilmesi, güçlü bağışıklık sistemi için gerekli. Suyun, kandaki besinleri ve bileşikleri taşır, vücut sıcaklığını düzenler, atıkları giderip eklemleri yağlar. Bu arada şekerli meyve suları, şuruplar, meyve suyu konsantreleri, gazlı ve gazsız içeceklerden uzak durulmalı. İlk altı ay sadece anne sütü, 6-12 ay arası günde 30-100 ml, 1-4 yaş arası 4 su bardağı, 4-8 yaş arası 4-6 su bardağı, 8-12 yaş döneminde 6-8 su bardağı ve 12 yaş üzerinde 8-10 su bardağı su tüketilmeli.

3- DENGELİ BESLENME

Daha güçlü bağışıklık sistemi ve düşük bulaşıcı hastalık riskinin temeli, dengeli beslenmede yatıyor. Çocuğunuzun ihtiyaç duyduğu vitamin, mineral, lif, protein ve antioksidanları alması için her gün çeşitli taze ve işlenmemiş yiyecekler tüketmesi gerekiyor. Evde hazırladığınız taze meyve, sebze ve yiyeceklere ne kadar bağlı kalırsanız, beslenme açısından o kadar iyi durumda olursunuz. Vitamin kaybına yol açacağından sebze ve meyveleri fazla pişirmemek gerekir. Günlük beslenme düzeninde ikisi hayvansal, ikisi de bitkisel olmak üzere dört farklı gıda tüketilmeli. Bitkisel olarak sebze, meyve, kuru baklagiller ve tahıllar, hayvansal olarak yumurta, et, tavuk, balık ve sakatat ile süt ve süt ürünleri grubundan besin alımına dikkat edilmesi gerekir.

4- DÜZENLİ UYKU

Uyku bedenimizin bizi korumak için bağışıklık artırıcı hücreler üretmesine yardımcı oluyor. Hastalandığımızda iyileşmek için uykuya olan ihtiyaç artar. Yeterli ve düzenli uyku hastalanmaktan alıkoymasa da ihmal edildiğinde çocuğunuzun bağışıklık sistemini olumsuz etkileyebilir ve hastalıklara karşı daha duyarlı hale getirebilir. Bir yaşın altındaki bebeklerin 12-16 saat, 1-2 yaş arasındaki çocukların 11-14 saat, 3-5 yaş arasındaki çocukların 10-13 saat, 6-12 yaş grubunun 9-12 saat ve 13-18 yaş arasındaki çocukların da 8-10 saat günlük uykuya ihtiyacı olduğu belirtiliyor.

Sağlık

Enfeksiyonlara karşı bağışıklığı güçlendiren bu dörtlüye dikkat!
Sağlık