Gribe ve Covid-19’a karşı bu besinleri tüketin

Gribe ve Covid-19’a karşı bu besinleri tüketin

Beslenme ve Diyet Uzmanı Simay Duvan anlattı. Bugünlerde yeni coronavirüs ve grip salgınının birleşerek sağlığımızı tehdit etmesinden korkuluyor. Dolayısıyla vücut direncimizi güçlendirmenin iki virüsten de korunmada büyük rolü var…

Bağışıklık sistemimiz vücudumuzu hastalıklara karşı koruyup, onlarla savaşmamızı sağlar. Güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak ise beslenme ile yakından ilişkilidir. Balık tüketimi özellikle de bu dönemde ihmal edilmemeli. Çünkü Omega-3 yağ asitlerinden zengin içeriğe sahiptir. Özellikle soğuk deniz balıklarında yüksek miktarda antioksidan etki gösteren Omega 3 yağ asitlerine rastlayabiliriz. Araştırmalara göre, Omega-3 yağ asitlerinin bağışıklık üzerinde güçlendirici etkisi olduğu ve özellikle kolon ve prostat kanserleri için koruyucu etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Güçlü bir bağışıklık sistemi için haftada 2-3 kez balık tüketimi önerilmektedir.

Simay Duvan

SEBZE VE MEYVESİZ OLMAZ

Sebze ve meyveler oldukça zengin antioksidan (A, C, E vitaminleri, folik asit gibi vitaminler, selenyum gibi mineraller, oligosakkaritler ve bazı fenolik bileşikler) içeriğine sahiptir. Sebze ve meyveler, bu içerikleri sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir ve hastalıklara karşı vücut direncini artırmada önemli rol oynar. Özellikle maydanoz, kuşburnu, yeşil biber, greyfurt, portakal, kivi, çilek, enginar içlerinde yüksek miktarda C vitamini; zeytinyağı, ceviz, badem, fındık ve türevleri E vitamini ve havuç, ıspanak, domates, brokoli, pırasa, bal kabağı gibi sebzeler ise bir A vitamini türevi olan ‘beta karoten’ içerir. Vücut direncinizi artırmak için meyve ve sebzeleri sofralarınızdan eksik etmeyin.

YULAFIN ZENGİN İÇERİĞİNDEN FAYDALANIN

Yapılan çalışmalarda yulafın içerdiği beta-glukan sayesinde kanser, mikrobiyal enfeksiyonlar, diyabet ve yüksek kolesterol tedavisinde de etkili olabileceği ortaya konmuştur. Bununla birlikte bağışıklık  sistemi üzerinde de uyarıcı etkiye sahip olan yulaf; sık sık grip olan, soğuk algınlığına yakalanan ve stresli bir hayata sahip bireylerin beslenmelerinde mutlaka yer almalıdır.

DOĞAL ANTİBİYOTİK SARIMSAK

Sarımsak içerdiği ‘allicin’ sayesinde güçlü bir antioksidan etki yaratarak bağışıklık sistemimizin güçlenmesinde ve vücut direncimizi artırarak pek çok hastalığın önlenmesinde önemli rol oynar.

HER GÜN YOĞURT VE KEFİR TÜKETİN

Kefir ve yoğurt, probiyotik özellikleri sayesinde vücut direncini artırır ve bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklardan korunmamıza yardımcı olurlar. Özellikle mevsim geçişlerinde beslenmemizde mutlaka yer almalıdır.

YEŞİLÇAY KALBİ GÜÇLENDİRİR

Yeşil çay da içeriğinde bulunan “kateşin” maddesi sayesinde antioksidan etki göstererek bağışıklık sistemini güçlendirir. Ayrıca kalbi güçlendirir ve kan şekerinin dengelenmesini sağlar.

ZENCEFİL SADECE BİR BAHARAT DEĞİL

Taze zencefil içeriğiyle bir vitamin, mineral deposudur. B6 vitamini, C vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum, manganez ve lif açısından zengin olan zencefil, özellikle soğuk algınlığı, grip, nezle gibi hastalıklara karşı koruyucu etkiye sahiptir. Zencefil sadece soğuk bir günde ısıtmakla kalmaz, baş dönmesi, mide bulantısı, kusma ve soğuk terleme gibi gribe bağlı tüm semptomları azaltmaya yardımcı olur. Bu yüzden koruyucu olarak hastalık öncesi dönemde ve iyileştirici etkisi ile de hastalık döneminde tercih edilebilir.

SU TÜKETİMİNİZİ ARTIRIN

Gripten korunmak için günde 2-2.5 litre su tüketilmesi gerekir. Suyunuza bağışıklık güçlendirici ve aroma artırıcı özelliği olan birkaç dilim limon eklenebilir.

ŞEKERDEN UZAK DURUN

Şeker, vücudun karbonhidrat yükünü artırması ile beraber solunum yolu hastalıklarının seyrini de ağırlaştırabilir. Bu nedenle beslenmenizde mümkün olduğu kadar şeker ve şekerli besinleri azaltarak paket gıdalardan uzak durmamız gerekir.

Özlem UÇAR / KORKUSUZ

Sağlık

Gribe ve Covid-19’a karşı bu besinleri tüketin
Sağlık