Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle hazırlanan Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı'nın üçüncüsü düzenlendi.  

Sosyal medya etkileyicilerinin (influencer) faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri amacıyla hazırlanan program kapsamında, tüketici hakları ve sosyal medya reklamlarına ilişkin yasal düzenlemeler, paylaşımlarda dikkat edilmesi gereken hususlar, Reklam Kurulu'nun yapısı, işleyişi ve kararları hakkında detaylı eğitim verildi.  

Eğitime katılan ve 100 binin üzerinde takipçisi olan influencer'lar, katılım belgesi almaya hak kazandı.  

Akşam Gazetesi'nde yer alan habere göre, programa katılan ve 229 bin takipçisi bulunan influencer Burcu Tunçok, eğitimle ilgili yaptığı paylaşımlarda dikkat çekici bilgilere yer verdi. İşte Tunçok’un aktardıklarından öne çıkanlar:  

- "Birisi bir krem paylaşıp 'Bunu kullanınca namaza başladım' demiş. 880 bin TL ceza yemiş.  
- En çok ceza 'ödem atar' ifadesine verilmiş.  
- Orijinal olmayan parfüm/kozmetik ürünü paylaşırken '... markasının muadili; o kadar para vermeye gerek yok. Aynı kokuyor' şeklinde ifadeler yasak.  
- 'Sırt ağrılarıma iyi gelen yatak, yastık' demek yasak. Bu yüzden ceza alanlar olmuş.  
- Influencer'ların içeriklerine çocuklarını dahil ettiği paylaşımlara yönelik yeni kurallar getirilmesi gündemde.  
- Optikçi (güneş gözlüğü hariç) reklamı yasak. Lens, numaralı gözlük reklamı yapılamaz. Bit şampuanı önermek yasak.  
- Bebek mamaları için öneride bulunmak yasak. 'Anne sütü yerine geçer' ifadesi kullanılamaz.  
- 'Tedavi eder, sivilceye iyi gelir, gözenek küçültür, bariyer onarır, leke giderir' gibi ifadeler yasak.  
- Üzerinde 'paraben içermez' yazsa bile, bunu sözel olarak dile getirmek yasak."